سیم بکسل های آسانسوری

استفاده از سیم بکسل ها در صنعت آسانسور:

یکی از مهم ترین بخش های یک آسانسور، سیم بکسل های آن است. قطر و تنسایل(کشش) سیم بکسل آسانسوری با توجه به فاکتورهایی از قبیل سرعت موتور آسانسور و وزن کابین آسانسور انتخاب می گردد.

یکی ازمتداول ترین انواع سیم بکسل های آسانسوری، سیم بکسل های آسانسوری هسته فیبری و هسته فولادی می باشند.

سیم بکسل آسانسوری هسته فیبری (Fibr Core) :

یکی از سیم بکسل های پرمصرف در صنعت آسانسور و جا‌به‌جایی کابین، سیم بکسل‌های هسته فیبری می باشند. سیم بکسل‌های هسته فیبری معمولا به دو دسته‌ی هسته طبیعی و هسته مصنوعی تقسیم می‌شوند.

معمولا جنس سیم بکسل‌های هسته فیبری با هسته‌های طبیعی از جنس کنف است که این نوع متریال موجب افزایش قابلیت روانکاری سیم بکسل می شود. سیم بکسل‌های هسته فیبری با هسته‌های مصنوعی معمولا از متریال پلی پروپیلن یا پلی آرامین ساخته شده است. این نوع سیم بکسل‌ آسانسوری در مقایسه با سیم بکسل هسته طبیعی، دارای پایداری بیشتری می باشد و در شرایط مرطوب و خاص دارای مقاومت بالاتری می باشد.

سیم بکسل‌های هسته فولادی (Steel Core) :

همانطور که میدانیم به سیم بکسل های آسانسوری معمولا نیروی کششی بالایی وارد می گردد و به همین دلیل استفاده از فلزات در این نوع سیم بکسل ها معمولا کاربرد فراوانی دارند. علاوه براین فلزات دارای مقاومت حرارتی بالایی دارند به همین دلیل در صنعت آسانسور از سیم بکسل‌های هسته فولادی بیشتر از سیم بکسل‌های هسته فیبری استفاده می‌شود.

مغزی سیم بکسل‌های فولادی قطر بیشتری نسبت به سیم بکسل‌های فیبری دارند که این امر باعث کاهش ارتجاع سیم می‌شود،‌ از این نوع سیم بکسل معمولا در آسانسور‌های با سرعت بالا و یا با ظرفیت بالا استفاده می‌شود،