ساختار سیم بکسل

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی ویژگی‌ های نهایی انواع مختلف سیم بکسل، نحوه بافت این محصولات است. زمانی که صحبت از انواع بافت های سیم بکسل به میان می‌ آید، منظور اندازه سیم‌ های اطراف مغزی سیم بکسل و نوع ترکیب آنها با یکدیگر می‌ باشد. بافت‌ های مختلف سیم بکسل باید بتوانند علاوه بر داشتن قدرت بالا، مقاومت مناسبی در برابر سایش، کشش و… داشته باشد. به همین دلیل توجه به نوع بافت سیم بکسل قبل از خرید باعث می شود بتوانید محصول مناسب خود را راحت تر پیدا کنید
تعداد لایه‌های سیم‌ها، تعداد سیم‌ها در هر لایه، سایز سیم‌های موجود در هر لایه همگی بر روی نوع الگوی رشته تاثیر می‌گذارد. می‌توان با استفاده از یک یا چند الگوهای زیر سیم بکسل را ساخت :

(1) بافت استاندارد (Standard) :

بخاطر یکسان بودن قطر سیم‌های مفتولی بافت استاندارد دارای انعطاف ‌پذیری بالایی می‌باشد.

(2) بافت سیل (Seale) :

در بافت سیل از دو دسته سیم، که شامل سیم‌های بزرگ و سیم‌های کوچک هستند استفاده می‌شود . بخاطر بالا بردن مقاومت آن در برابر سایش از سیم‌هایی که دارای سایز و اندازه‌ی بزرگتری هستند در قسمت بیرونی سیم بکسل و سیم‌هایی که دارای اندازه‌های کوچکتری هستند در قسمت درونی سیم بکسل استفاده می‌شود . سیم بکسل سیل نسبت به سایر سایم بکسل‌ها از مقاومت کمتری در برابر خستگی برخوردار است.

(3) بافت وارینگتون (Warrington) :

بافت وارینگتون یکی دیگر از انواع بافت سیم بکسل‌هایی است که در بازار وجود دارد . این نوع سیم بکسل همانند سیم بکسل فیلر و استاندارد از مقاومت بالایی برخوردار است و دلیل آن بخاطر قرار گرفتن سیم‌هایی با قطرهای کوچک و بزرگ در لایه‌ی بیرونی سیم بکسل می‌باشد.

(4) بافت فیلر (Filler) :

فضای خالی که در بین سیم های فیلر وجود دارد توسط سیم‌های نازکی پر شده است . همین عامل به طرز قابل توجهی مقاومت سیم بکسل را در برابر هر نوع سایش افزایش می‌دهد . همچنین قابلیت انعطاف پذیری که در این نوع سیم بکسل وجود دارد در سایر سیم بکسل‌ها به چشم نمی‌خورد.

(5) بافت ترکیبی (Combined) :

از ترکیب یک یا چند الگویی که در بالا مطرح شد رشته‌ای ترکیبی ساخته می‌شود.