عوامل موثر در تعیین قیمت سیم بکسل

قیمت سیم بکسل در بازار وابسته به پارامترهایی است که بر حسب شرایط متغیر و متفاوت هستند . مهم ترین دلایل تعیین کننده قیمت به شرح زیر می باشند :

 قیمت دلار :

مهمترین فاکتور در افزایش یا کاهش قیمت سیم بکسل قیمت روز دلار می باشد . به دلیل اینکه اکثر سیم بکسل های موجود در بازار وارداتی هستند با توجه به نوسانات قیمت دلار قیمت سیم ها هم تغییر میکنند .

مواد بکار رفته در تولید سیم بکسل :

یکی از معیارهای اثر گذار برتفاوت قیمت سیم بکسل استفاده از فلزات متنوع و با ارزش در ساخت سیم بکسل ها می باشد. به عنوان نمونه سیم های با جنس استیل ضد زنگ قیمت بسیار بالاتری نسبت به بقیه سیم های بکسل را دارا می باشند .

سایز یا قطر سیم بکسل :

با افزایش ضخامت و قطر سیم بکسل قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. تاثیر سایز بر قیمت سیم بکسل از یک تابع لگاریتمی پیروی می کند بدین معنا که تاثیر سایز بر قیمت سیم بکسل مثلا از سایز 8 میلیمتر به 10 میلیمتر ناچیز تر از سایز 18 به 20 می باشد .

نوع مغزی سیم بکسل :

مغزی سیم بکسل می تواند از الیاف کنفی و یا فولادی باشد که یکی دیگر از آیتم های های موثر بر قیمت سیم بکسل محسوب می شود.

بافت سیم بکسل :

نوع بافت سیم بکسل نیز یکی دیگر از فاکتور های تحت تاثیر تکنولوژی تولید می باشد و بعنوان مثال به تکنولوژی بالاتری برای تولید سیم بکسل با ساختار سیل و وارینگتون نسبت به سیم بکسل ساختار استاندارد نیاز می باشد و از این رو قیمت این سیم بکسل ها نیز بالاتر می باشد .

تنسایل مقاومتی سیم بکسل :

تنسایل مقاوتی بستگی به نوع فولاد به کار رفته در آن می باشد . در سایز برابر سیم بکسل تنسایل 1960 دارای قیمت بالاتری نسبت به سیم بکسل تنسایل 1770 دارد.